Vill du ha hjälp med marknadsföring?
Driver du e-handel men hinner inte med marknadsaktiviteterna

 

SEO online

SEO-arbetes syfte?

Skapa medvetenhet, bygga varumärket, få orders (konverteringar) 

Börja med att rangordna dina sökord.  Se över vilken konkurrens som råder just för dina sökord. Kan du hitta i google adwords under verktyg och sökordsplaneraren.

Hög konkurrens eller mindre konkurrens på ordt du vill synas på styr också tiden du bör lägga på respektive ord.  Hör konkurrens mer SEO-arbete och vice versa.

  1. Skriv in ordet i sidans titel. Dock påverkar det inte rankingen lika mycket som tidigare.
  2. Ändra url:adressen till sökordet och gärna korta url-adresser,
  3. Beskriv sidan med bra och relevant innehåll.
  4. Skaffa https-adress.
  5.  Gör sidan responsive. Dvs anpassad för mobil.
  6. Gärna bild på sidan. Och namnge bilden.
  7. Pagespeed är en rankingsfaktor. Testa sidan